środa, 27 czerwca 2012

Owocowy koktajl - komplecik dla Jośki

(Zdjęcie pożyczone od Jośki)

Na moim ulubionym forum Craftladies znów miała miejsce wymianka tematyczna. Tym razem przewodnią myślą był "Owocowy koktajl". Wylosowaną dla mnie osobą, której miałam zrobić prezent była Jośka - dziewczyna, która w poprzedniej wymiance robiła niespodziankę dla mnie. Jako, że bardzo mnie ostatnio jej prezent ucieszył chciałam się odwdzięczyć i zrobić coś specjalnego. No i się głowiłam niemiłosiernie bo Jośka nie podała swoich preferencji. W końcu na coś wpadłam i zaczęłam dziergać. 


Po drodze zmieniła mi się koncepcja (początkowo miał to być ozdobiony dodatkowo kolorowymi wstawkami kołnierzyk pokazywany ostatnio).Doszłam do wniosku, że prezent musi być przede wszystkim funkcjonalny i robienie wymyślnej frywolitkowej kolii nie ma sensu bo Jośka nie będzie miała wielu okazji żeby ją wykorzystać. Sięgnęłam więc do torebeczek z barwnikami do tkanin i pofarbowałam nici na kolor pomarańczy, wrzosowy i pistacjowy. I tak powstała mieszanka inspirowana koktajlem pomarańczowo-jagodowym z nutką mięty ;)
Do stworzenia głównej części kompletu wybrałam prosty wzór na jedno czółenko i kłębek, główną rolę mają bowiem grać soczyste kolory i koraliki Jablonex mieniące się w słońcu. Tak powstał komplet - nie komplet, bo przeznaczony do noszenia w częściach a nie w całości ;) Zależało mi bardzo na tym, żeby można go było używać na jak najczęściej, do letnich sukienek ale też do spodni i kolorowych bluzeczek.
Na początek obroża na szyję, w której koraliki w kolorach: peridot, ciemnego fioletu i pomarańczowym naszyte są co drugą łezkę frywolitkową. Zapiecie w postaci kółeczka i karabińczyka, nieco zamaskowane, wmontowane jest w ostanie łezki frywolitkowe dzięki czemu nie widać go zbyt mocno.
 Do obroży wykonałam pasującą delikatną bransoletkę, w której jednak koraliki naszyte są na każdą łezkę. Ma się mienić w słońcu i przyciągać uwagę. Zapięcie również na karabińczyk i kółeczko. 
No a do noszenia z bransoletką zrobiłam pasujące kolorystycznie kolczyki w swoim stylu "kwiat paproci".

Ja zaś dostałam tym razem prezent od lil - saszetkę szydełkową na frywolitkę, kolczyki-truskawki i świetne filcowe korale w kolorach tęczy :)

3 komentarze:

Suuriel pisze...

Przepiękny komplecik. Bardzo podobają mi się te kolory - są takie letnie i soczyste, naprawdę owocowe :)
Pozdrawiam serdecznie

Agato.Art pisze...

piękny komplecik:)Muszę sobie coś u Ciebie zamówić:)Kocham Twoje gwiazdki i wszystkie Twoje prace,buziak

God's Kid pisze...

Very beautiful!! :)